Gasztronómia a világ körül

Foodyny

BREAKING: Hihetetlen Magyar siker külföldön

Exkluzív interjú Rácz Jenôvel

2017. október 01. - Krajec Krisztian

 img_6746.JPG

Fotón, balról jobbra: Rácz Jenô, Mr. Michael Ellis /Global igagazgató Michelin/ Stefan Stiller /Taian Table tulaj./

- Milyen érzés volt átvenni a Michelin csillagot?
- Természetesen fantasztikus érzés volt, de ennek két fázisa is volt! Az egyik, amikor megkaptuk a meghívót a díjátadó gálára, az egy olyan élmény volt, ami leírhatatlan számomra, de leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy világbajnok ökölvívó derekára akasztják a címet! De mondhatnám azt is, mint amikor egy színész Oscar díjat kap, hiszen a Michelin a gasztronómiai csúcsa, ezt megkapni egy végtelenül nagy elismerés!

img_6749.JPG

Fotón balról jobbra: Rácz Jenô, Stefan Stiller

De kimondhatom, hogy amikor megjött a várva várt e-mail, és megláttam a tartalmát, hát libabőrös lettem. Ameddig nem jött meg az e-mail, addig teljesen stresszes voltam, naponta többször is frissíttetem az e-maileket, a bejövô üzeneteket, mikor lesz már ott! Kérdeztem a többi kollégát is, hogy ők már kaptak-e meghívót? Hiszen közelgett az idôpont, és azt mindenki tudta, ha megjön a meghívó a Michelin díjátadó gálára, akkor az éttermet már díjjazzák! Innentôl fogva már az eseményt vártam, hiszen egy év eltelt rengeteg munkával, lemondással, aminek a díj lett az eredménye.

img_6750.JPG

Fotón balról jobbra: Rácz Jenô , Alvin Tan / 3 Michelin csillagos Séf a Hong-Kong-i Bo Innovations étterembôl/ 

- Milyen volt ott lenni a díjátadó gálán?
- Egy chef-nek ez mindig egy óriási megtiszteltetés, ott lenni, találkozni a többi séffel. Itt találkozhatunk celeb séfekkel, 2-3 Michelin csillagos chef-ekkel, legendákkal, egyszóval hihetetlen nagy élmény ezt élôben átélni, és a napot is ebben a közegben töltjük, eszmét cserélünk, élményeket osztunk meg közösen. Amikor a pályámat kezdtem, elképzeltem, hogy majd egyszer együtt pezsgőzöm Michelin csillagos chef-ekkel, és ez most valósággá vált, és valóban együtt pezsgôztem, beszélgettünk, és együtt töltöttük a napot. De szerencsés vagyok a csapatom miatt is, hiszen ha ôk nincsenek, akkor én most nem tartanék itt.

img_6744.JPG

Fotón: Pehnix étterem séfjei szintén csillagot kaptak és Rácz Jenô
- Tervezed, hogy jössz Magyarországra?
- Igen, természetesen tervezem! Október elején jövök Magyarországra, tehát teljesen aktuális a kérdés!
- Mit fogsz csinálni Magyarországon?
- Egy hétre jövök a párommal, meglátogatom a családot, üzleti tárgyalásokat iktatok be. A páromnak megmutatom Magyarországot, ő ugyanis amerikai. Tervezek még média megjelenéseket is! Az sem titok, hogy üzleti partnerekkel fogok találkozni, egy jövôbeni esemény érdekében, amit közösen szeretnénk megcsinálni!

img_6745.JPG

Ez vagy egy együttfôzés lesz, vagy egy degusztációs vacsora, ami több napos is lehet. A vacsora alkalmával megmutatnám, hogy mivel lettem sikeres Kinában, és egy kis keletet is csempészek majd az itteni emberek tányérjára, ezzel is megmutatnám a különbséget a két konyha között!
- Szeretnél majd egyszer workshopot adni?

img_6743.JPG
- Úgy gondolom, hogy a főzés is egy olyan dolog, melyet egész életünkön át tanulunk és fejlesztünk, nincsen olyan nap, hogy az ember ne tanuljon valamit egy konyhán. A megszerzett tudást nagy örömmel adom át. Így vagyok ezzel a csapatomban is, hiszen kölcsönösen adunk egymásnak, én átadom az anyagot, ők továbbítják. Szóval igen, szeretnék a jövôben workshopot is, hogy a tudást és a technikákat átadjam.

img_6751.JPG
- Tervezed, hogy publikálj gasztronómiai könyvet?
- Igen, tervezem a jövôben, hogy publikáljak könyvet, könyveket, akár magánembereknek, szakácsoknak, követôknek. Nem készítettem még könyvet, tehát ebben nincs tapasztalatom, de keresek ebben is partnereket, akikkel a jövôben ezt meg tudom oldani!
- Köszönöm az interjút Jenô, és akkor várunk szeretettel Magyarországon!
- Köszönöm én is, és várom a találkozót!

 

Mr. Foodyny 

Fotók: Jenô Rácz 

süti beállítások módosítása